Emmy Verhey wil na 52 jaar wel eens zonder viool op pad
Op haar twaalfde gaf topvioliste Emmy Verhey (nu 65) haar eerste concert. Na 52 jaar wil ze wel eens een leven zonder druk van optreden en dagelijks studeren. “Het is puur topsport. Als je techniek niet voortdurend op peil blijft, hoor je dat meteen.”
Najaar 2015 houdt ze er voorgoed mee op, zo werd deze week bekend. Na haar eigen jaarlijkse festival, en “eventueel nog een afscheidsconcert” is het klaar.
Niet alleen omdat Verhey steeds minder werk heeft en er meer concurrentie is, vooral omdat het tijd wordt voor andere dingen, vertelt ze in een interview met NU.nl.
“Het een heeft het ander natuurlijk wel min of meer beïnvloed. Ik stop nu niet omdat er te weinig werk is, dat vind ik niet direct een aanleiding. Maar ik ben natuurlijk ook niet meer piepjong, dat is een gegeven.”
“Mijn familieleven en sociale leven hebben altijd te lijden gehad onder mijn vioolspelen, ik was altijd weg op onregelmatige tijden. Ik had bijna altijd concerten op de verjaardagen van de kinderen, en dat heb ik nu weer met mijn kleinkinderen. Op een gegeven moment ga je denken: misschien moet ik toch eens een keer een andere kant op kijken. En de jaren die ik nog krijg, want dat is ook maar de vraag natuurlijk, op een andere manier gaan invullen.”
“Ik geef niks om dat getal hoor, ik vind niet dat iedereen op zijn 65e gepensioneerd moet zijn. Ik ken ook zat mensen die doorwerken, fantastisch. Bijvoorbeeld beeldend kunstenaars, die kunnen gewoon een week weg en daarna weer vrolijk door. Dat is zo heerlijk.”
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?