Ouwe hoeren hebben herrie met de VPRO

• Doortje Briedé

De VPRO is boos op de zusjes Louise & Martine Fokkens, de hoofdrolspeelsters uit de documentaire Ouwehoeren.

Deze dames van plezier hebben de omroep namelijk beschuldigd van ‘zakkenvullerij’. Volgens de Fokkens hebben ze te weinig geld overgehouden aan het programma…

Maar in een persbericht weerlegt de VPRO deze beschuldiging. De omroep doet precies uit de doeken wat er volgens hen verdiend is met de documentaire.

Lees verder

• Doortje Briedé

De zoon van ‘Ouwehoer’ Martine Fokkens is gisteren door de politie opgepakt wegens schending van een omgangsverbod met de makers van de documentaire Ouwehoeren.

Het is al de vierde keer dat de man werd opgepakt, hij is inmiddels weer op vrije voeten. Het omgangsverbod werd opgelegd omdat de zoon filmmaker Rob Schröder en zijn collega Gabriëlle Provaas al maanden telefonisch bedreigt, van ‘Ik kom je halen’ tot doodsbedreigingen zoals ‘Je verdwijnt in een kofferbak’.

Lees verder

• Doortje Briedé

Arjen van den Berg, de zoon van ‘Ouwehoer’ Martine Fokkens, ontkent dat hij de makers van de documentaire Ouwehoeren met de dood heeft bedreigd.

Dinsdag stond de politie opnieuw bij Van den Berg voor de deur. ‘Dat was al voor de vierde keer, maar dat komt omdat er steeds een valse aangifte wordt gedaan. Ik ben ook meteen weer vrijgelaten.’

Volgens documentairemakers Rob Schröder en Gabriëlle Provaas zijn ze sinds afgelopen juni telefonisch bedreigd, van ‘Ik kom je halen’ tot doodsbedreigingen zoals ‘Je verdwijnt in een kofferbak’. Pertinent onwaar, zegt Van den Berg.

Maar hoe zit dat dan met het omgangsverbod dat hem is opgelegd? Van den Berg: ‘In zoverre, een omgangsverbod: ik heb proberen te bemiddelen en ik heb wel op zijn Amsterdams dingen gezegd die je zou kunnen interpreteren als bedreiging. Maar het waren gewoon zakelijke voorstellen.’

Lees verder