‘Ik ben wel oma, maar ik wil geen bommakleren’

  • Doortje Briedé

    Ze hebben geld, ze willen er goed uitzien en ze hebben tijd. En toch worden vrouwen van boven de vijftig door de mode-industrie genegeerd. Dat blijkt uit een Nederlands onderzoek en wordt bevestigd door de dames zelf. ‘Voor ons is er niets. Winkelen is gewoon niet leuk meer.’

    Met meer dan 2 miljoen zijn ze in ons land, de vrouwen die ouder zijn dan vijftig. En het zijn de slokoppen van de modebranche. In Nederland zijn ze volgens recent onderzoek zelfs goed voor de helft van de omzet. Een percentage dat bij ons gelijkaardig is. En toch wordt die koopkrachtige groep tussen 50 en 64 door de mode-industrie genegeerd.

    Lees verder

  • Doortje Briedé

    Vrouwen boven de 50 jaar willen zich graag jeugdig kleden en hebben daar best wat geld voor over. Ze vinden het leuk om te winkelen en besteden veel tijd aan hun uiterlijk. Maar in hun zoektocht naar leuke kleding slagen ze zelden.

    50 Plussers voelen zich genegeerd door de mode-industrie omdat ze geen mooie hippe kleding kunnen vinden. Het is saai, kleurloos en veel van hetzelfde.

    Lees verder

  • Doortje Briedé

    Onderzoek door GfK toont aan dat in 2011 de groep 50+-vrouwen verantwoordelijk was voor 52% van alle bestedingen binnen de categorie damesbovenkleding. Ofwel, de Nederlandse 50+-vrouw is goed voor meer dan de helft van de omzet binnen deze branche.

    50 tot 65-jarigen maken 24,1% uit van de populatie vrouwen; 65-plusvrouwen 21,1%. Met hun bovengemiddelde aandeel in de bestedingen (respectievelijk 27,7% en 24%) komen hun uitgaven samen op 51,7% uit. Een groep dus om rekening mee te houden, volgens GfK.

    Lees verder