Lance te biecht bij Oprah

• Doortje Briedé

Lance Armstrong zal op 17 januari vanuit zijn eigen huis Oprah Winfrey te woord staan over het dopingschandaal waarin hij verwikkeld is.

Vanuit zijn eigen huis zal de Amerikaanse wielrenner anderhalf uur ingaan op onder meer de zeven Tourzeges die hij kwijtraakte nadat hij schuldig was bevonden aan het systematisch gebruik van verboden prestatiebevorderende middelen en methoden.

Lees verder

• Doortje Briedé

Lance Armstrong zal alle vragen van Oprah Winfrey ‘direct, eerlijk en openhartig’ beantwoorden. Dat heeft de Texaan gisteren gesms't aan persbureau AP.

De oud-wielrenner smste het persbureau gistermorgen Amerikaanse tijd: ‘Ik heb haar (Oprah Winfrey, red.) gezegd dat ze alles kan vragen en dat ik haar vragen direct, eerlijk en openharig zal beantwoorden. Dat is alles wat ik kan zeggen’.

Armstrong reageerde daarmee op berichten dat hij tijdens het interview met Oprah zal bekennen doping te hebben gebruikt tijdens zijn wielercarrière. Iemand die dicht bij Armstrong staat, heeft dat gisteren gezegd tegen de Amerikaanse krant USA Today. In het interview met Oprah, dat maandag wordt opgenomen en donderdag wordt uitgezonden, gaat de vermeende dopingzondaar voor het eerst in op alle aantijgingen.

Lees verder

• Doortje Briedé

Voormalig wielrenner Lance Armstrong heeft tegenover Oprah Winfrey bekend dat hij verboden middelen heeft gebruikt om de Tour de France te winnen.

Dat heeft een bron die anoniem wil blijven na het interview gezegd tegen persbureau AP.

Volgens dezelfde bron zaten er emotionele momenten in het interview, dat tweeënhalf uur heeft geduurd.

Donderdag wordt het interview op het Oprah Winfrey Network uitgezonden en zal het ook te zien zijn op Discovery Channel. Armstrong heeft vooraf gezegd dat hij op alle vragen eerlijk antwoord zou geven.

Lees verder

• Doortje Briedé

Oprah ging maandag na het interview al even kort in op de inhoud.

Lees en kijk verder

• Doortje Briedé

"Ik weet niet hoe het u vannacht gegaan is, maar ik heb gewoon doorgeslapen tot vanochtend. Toen pas bekeek ik (de samenvatting van) het eerste deel van de publiekelijke en groots aangekondigde schuldbekentenis van Lance Armstrong bij dé Oprah.

Opvallend is dat mensen die door het stof moesten en schuld betoonden op TV allemaal van het mannelijk geslacht waren. Van huilende, hoerende en sloerende televisiedominees tot aan een president van de VS himself…

Wij herinneren ons: Bill Clinton (Lewinsky-affaire), David Letterman (vreemdgegaan met werkneemsters), Tiger Woods (seksverslaafd), David Petreus (verhouding met zijn biografe). En dan zwijgen we nog maar over de hysterische taferelen rond wijlen The King Of Pop. “I am sorry…”"

Lees verder