'Gossiemikkie, het leek wel of we niet wég kwamen uit de jaren ‘70’, schrijft columnist Martijn Simons over de tweede aflevering van Zomergasten 2013. 'Toen Nelleke Noordervliet op zoek ging naar haar eigen drijfveren, dreigde het even heel spannend te worden.'
"Nelleke Noordervliet, dat leek me nou nog eens een aardige vrouw. Bleek ze ook te zijn. Ze praatte netjes, beleefd, zei zo nu en dan iets waarover ik nog even na wilde denken en maakte een ontspannen indruk. Ook Wilfried de Jong zat er meer ontspannen bij dan vorige week. De kop was er per slot van rekening af. Hij zat lekker gretig op het puntje van zijn stoel en had de kleur van zijn pak op de ogen van zijn gast afgestemd, leek het. Wel een paar tinten donkerder, maar het gaat om het gebaar, zullen we maar zeggen.
Ik had er zin in. Goed.
Het begon met Hadimassa, waarin vooral de snor (was die wel echt?) van Tim Krabbé (die wil ik volgend jaar wel als gast) opviel. Noordervliet noemde het de bakermat van alle satire in Nederland, ik vond het nogal belegen."