Wendy Van Wanten eist van de VRT excuses in primetime

• Doortje Briedé

Wendy Van Wanten en haar partner Frans Vancoppenolle eisen van de VRT excuses in primetime voor de manier waarop Van Wanten werd opgevoerd in de televisiereeks Albert II.

In de meest recente uitzending van Albert II wordt Wendy Van Wanten opgevoerd als het liefje van prins Laurent. Het feit dat koningin Paola haar een hoer noemt, is in het verkeerde keelgat geschoten bij Van Wanten en haar man Frans Van Coppenolle.

Van Wanten en Vancoppenolle eisen van de VRT excuses in primetime. Dat zei Vancoppenolle in Reyers Laat. ‘Ik ben niet op een proces. Ik wil dat de VRT in het openbaar toegeeft dat zoiets niet kan. Ik geef de zender de kans om zich tegenover heel Vlaanderen, maar vooral tegenover mijn vrouw te verontschuldigen. Als de excuses er niet komen, zet ik door tot ze afgedwongen worden.’

Lees verder

Wendy Van Wanten en Frans Vancoppenolle © Belga
  • Doortje Briedé

De VRT is tot een compromis gekomen met Frans Vancoppenolle. De zin in de fictiereeks ‘Albert II’ waarin zijn vrouw Wendy Van Wanten ‘een hoer’ werd genoemd, wordt geschrapt uit de dvd-release en ‘Ooit Gemist’.

Ook de VRT heeft de emotionele open brief van Frans Vancoppenolle, die hij woensdag liet publiceren in Het Laatste Nieuws naar aanleiding van de derde aflevering van de fictiereeks Albert II, ontvangen. ‘Wij hebben deze brief ernstig genomen’, klinkt het in een officiële mededeling van de openbare omroep. Vancoppenolle had onder meer de excuses van de programmamakers en de openbare omroep geëist nadat in de bewuste aflevering koningin Paola zijn vrouw Wendy Van Wanten ‘een hoer’ had genoemd.

Lees verder