Naast Lilian Janse staan nog twee SGP-vrouwen kandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart.
Nadat afgelopen zomer bekend werd dat Janse in Vlissingen als eerste vrouw namens de staatkundig gereformeerden de lijst aanvoert, heeft die lokale afdeling deze maand ingestemd met nog twee vrouwelijke kandidaten. Dat bevestigt vicevoorzitter Cees van der Weele van de SGP Vlissingen.
Het gaat om Mariet van Klinken (66) op plek 7 en Nellie van Dijk (65) op plek 9. Van Klinken was lerares verpleegkunde, Van Dijk is de oud-kleuterleidster van Janse. Ze ging afgelopen jaar met pensioen. “Ik had eerder geen tijd om mijn steentje bij te dragen, maar heb nu geen reden om mij niet in te zetten.”
Dat er al een vrouw op de Vlissingse lijst stond, had geen invloed op haar keuze, zegt Van Dijk. “Ook al stond Lilian er niet op, dan had ik het gedaan. Niet om te provoceren, want ik ben geen feminist, maar omdat ik niet graag mijn verantwoordelijkheden uit de weg ga.”
Lees verder: http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article/detail/3586545/2014/01/30/Drie-vrouwen-op-SGP-lijst-voor-raad-Vlissingen.dhtml