Bep Rits met haar dierbare ketting © AD/Privefoto

De 81-jarige Bep Rits uit Papendrecht is ontroostbaar na het verlies van haar dierbare ketting. Waarschijnlijk verloor ze haar sieraad, met daarin de as van haar vijf jaar geleden overleden man verwerkt, tijdens het winkelen.

Haar familie doorzocht de parkeerplaats van winkelcentrum Westpolder in Papendrecht centimeter voor centimeter, maar de ketting vonden ze niet. ‘Mijn moeder is ontroostbaar,’ zegt dochter Karin Rits. ‘Vijf jaar geleden overleed mijn vader. Mijn ouders waren 56 jaar samen, een heel leven eigenlijk. De ketting met zijn as betekent nu alles voor haar.’

Bep Rits kreeg de ketting tien jaar geleden van haar man. Na zijn overlijden verwerkte een nicht, die goudsmid is, zijn as in het sieraad. Karin: ‘Ze heeft die ketting in 10 jaar geen dag af gehad. Het kan dus best dat hij is doorgesleten.’ 

Op het winkelcentrum was afgelopen vrijdag een marktje. ‘Er liepen veel mensen. We hopen daarom dat iemand de ketting heeft gevonden en niet wist wat hij of zij ermee moest doen. Het kan ook zijn dat iemand de ketting heeft meegenomen. Misschien als ze horen van het verhaal achter dit sieraad, dat ze de ketting terugbrengen. We hopen het echt.’

Lees verder op ad.nl

Doortje Briedé-Bultman