Tussen Kunst en Kitsch viert in 2014 haar 30-jarig jubileum en dat brengt veranderingen met zich mee. Na 13 memorabele presentatiejaren verlaat Nelleke van der Krogt het AVROTROS-programma en maakt plaats voor haar opvolger Frits Sissing.
Op 8 december 2014 heeft zij haar laatste opnamedag bij Tussen Kunst en Kitsch. Waarom vertrekt Nelleke juist nu bij AVROTROS?
“Op een gegeven moment is het mooi geweest, in alle opzichten. Ik heb vanaf mijn 14e al gewerkt en mijn gezondheid gaat steeds meer meespelen.” Nelleke stelt dat het niet goed is om te lang bij één programma te blijven werken, zeker niet bij zo’n langlopend programma als Tussen Kunst en Kitsch. “Nieuw bloed is eens in de zoveel tijd heel belangrijk.” Dat nieuwe bloed, het nieuwe gezicht, komt er in de vorm van Frits Sissing, die Nelleke voor de tweede maal in zijn carrière mag opvolgen.
Wat Nelleke het meest gaat missen aan het Tussen-Kunst-en-Kitsch-tijdperk is de harde kern van het programmateam; in het bijzonder regisseur Han Budding en producers Jolanda Drion en Marjolijn Dissel. “Zij zitten er al vele jaren bij en vormen de basis van het succes van het programma. Wij weten al een jaar dat ik weg ga, dus we zijn er al aan gewend. We hebben hard gewerkt en ontzettend veel gelachen met zijn allen.”