Tennislegende Navratilova nieuwe coach Radwanska

• Doortje Briedé

Martina Navratilova bij de finale van de US Open 2014 AFP

Agnieszka Radwanska heeft tennislegende Martina Navratilova toegevoegd aan haar begeleidingsteam. De Poolse wil volgend jaar een grandslamtoernooi winnen en hoopt dat achttienvoudig grandslamwinnares Navratilova haar daarbij kan helpen.

“Ik ben zo blij dat ik kan aankondigen dat Martina Navratilova het nieuwste lid van mijn coachingsteam is”, liet de Poolse weten op haar Facebook-pagina.

De 25-jarige Radwanska stond in 2012 in de finale van Wimbledon en mocht zich even de nummer twee van de wereld noemen, maar daar bleef het sindsdien bij. Met de rijke ervaring van de in Tsjechië geboren Navratilova hoopt Radwanska zich weer aan de top te kunnen melden.

Lees verder op nos.nl

Doortje Briedé-Bultman
  • Doortje Briedé

Navratilova stopt als coach van Radwanska

De samenwerking blijkt van kort duur. Martina Navratilova heeft na amper vijf maanden haar rol als coach van Agnieszka Radwanska al weer neergelegd. De voormalige nummer één van de wereld heeft te weinig tijd om de Poolse tennisster goed te begeleiden.

“Ik heb onderschat hoeveel tijd dat vergt”, zei Navratilova (58) vrijdag in een verklaring. De winnares van achttien grandslamtitels trad in december toe tot de begeleidingsstaf van Radwanska.

Lees verder op nos.nl

Doortje Briedé-Bultman