91-jarige vrouw krijgt baan als ontwerper in Silicon Valley

• Doortje Briedé

Een 91-jarige Amerikaanse heeft een nieuw hoofdstuk aan haar bizarre carrière toegevoegd. Eindelijk kan Barbara Beskind haar droom waarmaken en wordt ze uitvinder bij een ontwerpersbedrijf in Silicon Valley.

Dat meldt NBC News. De senior is zo’n zestig jaar ouder dan de gemiddelde medewerker in haar bedrijfstak.

Beskind groeide op tijdens de depressiejaren en moest als kind al inventief zijn: ze maakte onder meer een speelgoedpaard van oude rubberbanden. Maar op school werd ze ontmoedigd om haar droom te volgen, omdat ontwerpen geen vrouwenbaan zou zijn.

Lees verder op nu.nl

Doortje Briedé-Bultman
  • Doortje Briedé

91-jarige vrouw scoort droombaan bij designfirma

Een 91-jarige vrouw die opgroeide in de Grote Depressie in de jaren ‘30 van de vorige eeuw heeft na zo’n 80 jaar dan toch eindelijk haar droombaan gescoord.

Barbara Beskind wilde 80 jaar geleden al uitvinder worden. “Als tienjarige wilde ik al uitvinder worden. Het heeft me 80 jaar gekost, maar nu ben ik er.”

Ze maakte als kind al speelgoed. “Ik maakte een hobbelpaard van oude autobanden”, vertelt ze aan Today. “Daarbij heb ik veel over zwaartekracht geleerd, voornamelijk omdat ik er zo vaak afviel.”

Maar op de middelbare school viel Barbara's droom in duigen. Haar decaan vertelde haar dat de technische opleidingingen geen vrouwen accepteerden. In plaats daarvan werd ze therapeut in het leger. In haar vrije tijd schreef ze boeken en leerde ze schilderen.

Lees verder op metronieuws.nl

Doortje Briedé-Bultman